Garantie
Als u een product bij Walstock aanschaft, mag u er van uit gaan dat u een deugdelijk product in huis haalt, dat doet wat het belooft. Daarom geven we met een gerust hart minimaal 2 jaar garantie op al onze producten. Mocht een product binnen de garantietermijn onverhoopt toch defect raken, dan kunt u op ons rekenen.
Met verzoek tot garantie, van zowel een online of in de winkel aangeschaft product, kunt u altijd terecht in onze winkel. Bent u niet in de gelegenheid om naar de winkel te komen? Dan kunt u het product volledig terugsturen naar:
Tweewieler Specialist George Walstock
Ruttensingel 160a
6214SV Maastricht
Twijfelt u of het product in aanmerking komt voor garantie? Neem dan eerst contact met ons op, of lees de onderstaande voorwaarden. U kunt natuurlijk altijd in onze winkel langskomen om het product te laten beoordelen. Mochten wij, zonder tussenkomst van de fabrikant, besluiten dat het een garantiegeval is, dan bieden we u ter plekke een goede oplossing aan.
Te allen tijde is een aankoopbewijs nodig. Zonder aankoopbewijs kunnen wij helaas geen garantieverzoek in behandeling nemen.
Voorwaarden
Art. 1 - Garantiebepalingen
1. De ondernemer garandeert dat de geleverde producten vrij zijn van constructie- en/of materiaalfouten en/of roestvorming, één en ander voor zover dat volgt uit deze garantiebepalingen.
2. De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het betreffende product.
3. De garantie is niet overdraagbaar.
4. De door ondernemer op grond van deze voorwaarden verstrekte garantie laat onverlet de mogelijkheid om de ondernemer aan te spreken op grond van de gewone, wettelijke bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.
Art. 2 - Garantieperiode
Producten worden gedurende 2 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten.
Art. 3 - Garantieomvang
1. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen, waarvan door ondernemer is vastgesteld dat sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ondernemer worden gerepareerd dan wel worden vervangen. Eventuele kosten van (de-)montage zijn voor rekening van de consument.
2. Kosten van transport van en naar ondernemer komen voor rekening van de consument.
3. Indien een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt en het origineel niet meer leverbaar is, dan zorgt de ondernemer voor een minimaal gelijkwaardig alternatief.
Art. 4 - Indienen garantieclaim
Claims onder deze garantie dienen, onder aanbieding van het betreffende product voorzien van de originele (digitale) factuur of het aankoopbewijs, ter inspectie te worden aangeboden bij de ondernemer.
Art. 5 - Aansprakelijkheid garantie
Een door ondernemer gehonoreerde garantieclaim betekent niet dat de ondernemer ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze voorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer betreffende gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
Art. 6 - Uitsluitingen garantie
1. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, body’s, kabels en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
2. In de navolgende gevallen vervalt de garantie:
2.1. Onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van het product en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
2.2. Het product is niet conform de door fabrikant voorgeschreven instructies onderhouden;
2.3. Technische reparaties niet op vakkundige wijze zijn verricht;
2.4. Naderhand gemonteerde onderdelen komen niet overeen met de technische specificatie van het betreffende product of zijn onjuist gemonteerd;
3. Specifieke productvoorwaarden en uitsluitingen:
3.1. Wielsets: uitgesloten van garantie zijn wiellagers en overige loopdelen. Ook spaakbreuk is uitgesloten van garantie, tenzij veroorzaakt door constructie- en/of materiaalfouten. Om spaakbreuken te voorkomen dient een nieuwe wielset na 500 km te worden nagespannen, Dit naspannen zit niet in de prijs van een wielset inbegrepen;
3.2. Verende voorvorken: Om goede prestaties, veiligheid en een lange levensduur van uw voorvork te verzekeren is er regelmatig onderhoud nodig, kijk voor het onderhoudsschema van uw voorvork in de gebruikershandleiding, deze is ook te downloaden op de website van de betreffende fabrikant. Garantie is niet van toepassing op normale slijtage. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, ondervinden schade als gevolg van normaal gebruik en of het achterwege blijven van onderhoud volgens fabrikant;
3.3. Polar hartslagmeters: De garantie op batterijen is beperkt tot 6 maanden. In enkele gevallen is de sensorbatterij niet vervangbaar, de aanschaf van een nieuwe sensor is dan noodzakelijk. Alle garantieclaims worden rechtstreeks afgehandeld door Polar Nederland;
Art. 7 - Onderhoud
We adviseren aangeschafte producten te onderhouden volgens de instructies van de betreffende fabrikant. Tijdig en vakkundig onderhoud voorkomt problemen en garandeert een langere levensduur. Voor advies over en het laten uitvoeren van onderhoud kunt u terecht in onze winkel.
Kosten
De portokosten voor het opsturen van producten voor een garantieverzoek zijn voor eigen rekening. Indien het garantieverzoek terecht is, zullen we het gerepareerde of vervangende product kosteloos bezorgen. Indien een garantieverzoek niet kan worden gehonoreerd, zijn de bezorgkosten voor het retourneren van het garantie product voor eigen rekening.
Terugroepactie Shimano Crankstellen
Waarschijnlijk ben je het al tegengekomen; Shimano start een inspectie- en vervangingsprogramma omdat bij een klein aantal cranks uit deze serie mogelijk de verbinding los kan laten.
Erkend Shimano Service center
Fietsspecialist Walstock is een Shimano Service Center. Service Centers zijn een waarborg voor kwaliteit en vormen in heel Europa de top op het gebied van informatie, service en betrouwbaarheid. Lees meer